K.O.Ç Projesi hakkında
Projemizin çıkış noktası, Türk Eğitim Sisteminin en büyük sorunlarından biri olan okullarımızda sadece sınavlara yönelik olarak sol beyni çalıştırmaya ağırlık veren bilgiler verildiğinden öğrencilerimizin kendi ilgi, yetenek ve becerilerinin kısacası potansiyellerinin farkında olamamalarıdır.
Biz yürüteceğimiz bu projede Hedef belirlemede zorlanan öğrencilerimize farklı yöntemler kullanarak öncelikle kendi ilgi alanlarını ve yeteneklerini keşfetmeleri için koçluk sistemini uygulayacağız.
Projeyi yürütecek olan öğretmenlerimiz proje kapsamında öğrencilere koçluk desteği vererek onlara hem istedikleri şeylere vakit ayırmalarını sağlayarak onları sosyal alanda destekleyecek hem de akademik olarak daha sistemli ve etkili planlamalar yapabilmelerine katkı sağlayacaklardır.
E TWINNING Ulusal platformunda yürütülecek olan projemizde Türkiye ‘nin farklı bölgelerinden ve farklı branşlardan 10 öğretmen ve 80 öğrencinin aktif olarak yürüteceği projemiz katılımcıların kişisel ve akademik gelişimlerine olumlu katkılar sağlamayı vaat ediyor.
Peki nedir e Twinning?
eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.
2005 yılında Avrupa Komisyonunun öğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor programı olan Erasmus+’a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Benzer şekilde düşünen meslektaşlarımızla buluşup projeler oluşturduğumuz , fikirler paylaştığımız, öğrendiğimiz, geliştiğimiz, sınıfımızın duvarlarını yıkıp ve ufkunuzu genişlettiğimiz bir proje portalıdır. HEDEFLER Projemizin Hedef Noktaları Öğrencilerimizin; kendini tanıması ve kendini yönetmeyi öğrenmesi, güçlü ve zayıf noktalarını görmesi, sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven geliştirmesi, amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanması, Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yeteneklerini arttırması, hazırcılıktan kurtulup kendi sorumluluklarını tanıması, yaşama uyum sağlayacak beceriler kazanması, öğrenmeyi öğrenmesi ve öğrenmeyi sevmesi, sistemli ders çalışma alışkanlığı kazanmasına yardımcı olmaktır.
Çalışma Süreci
Ocak: Çalışma planı hazırlama,ortak bulma çalışmaları,sosyal medya hesaplarının açılması, slogan , logo çalışmaları
Şubat: Öğrencilerin baskın Zeka alanlarını keşfetmeleri için Çoklu Zeka Envanterinin uygulanması uygulanması. Baskın olan zeka alanlarına göre seçebilecekleri bölümleri, meslekleri tanıması,
Mart: Amaç Belirleme, çalışma Programı oluşturma, zamanı etkili kullanma ,çalışma ortamı düzenleme,etkili ve verimli okuma, test çözme teknikleri konusunda çalışmalar yapma, beyin haritaları, sistematik tekrar, verimli ders çalışma tekniklerinin öğrenilmesi,
Nisan: Kaygı ve Stresi Yönetme Teknikleri çalışmaları (Bedensel egzersiz,solunum egzersizi, gevşeme, meditasyon, beslenme, sosyal-kültürel, sportif etkinliklere katılma)
Mayıs: Projenin tamamlanması,nihai ürünün hazırlanması, çıktılar.
Beklenen Sonuçlar;
Projemizin sonucunda öğrencilerimizden beklediğimiz davranış değişiklikleri; Kendilerini ve potansiyellerini tanıma, Hedef belirleyerek belirledikleri bu hedefe yönelik eyleme geçme, Kendilerine uygun mesleği seçebilme, Okul ve sınav başarısı arttırma, Motivasyonlarının yükselmesi, Kendi kararlarını verebilmeleri, Bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal yönlerden çok yönlü gelişimleri, Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven geliştirme, çözüm üretme, problem çözme yeteneklerinin gelişmesi. Projemizin tamamlanmasıyla ulaşmayı umduğumuz sonuçlar ise; hem katılımcı öğretmenlerin hem de projede yer alan öğrencilerin hayatlarında yeni ufuklar açarak kişisel gelişimlerimize önemli katkılar sağlamak, projeye dahil olan ve sosyal medya hesaplarından projeyi takip eden herkesi etkisi altına alan ve farkındalık yaratan bir proje olması ve edinilen yeni kazanımlar sayesinde değişim ve gelişim sürecinin devam etmesidir.
K.O.Ç projesi, kendini keşfet – odaklan ve çalışmaya başla hoşuma gitti. Benzer projeler görmüştüm ama bu projeyi duymamıştım. Çok teşekkürler tüm detaylar için.
Yorumunuz için ben teşekkür ederim, çocuklarımıza farklı bir bakış açısı kazandıran tüm eğitimcilere teşekkür ediyorum
Bende tam bu bahsettiğiniz uygulama üzerine bir yazı yazmıştım kişiye ve yeteneklerine özel eğitim programı çok başarılı olacağını düşünenlerdenim çok teşekkür ederiz.
Kesinlikle çok haklısınız, her bireyin yeteneklerine ve özelliklerine dayalı bir eğitim sanırım bizim çocuklarımız ile ilgili en büyük hayalimiz olabilir… Yorumunuz için teşekkürler…
Kesinlikle. Güzel etkili bir çalışma olmuş. Her kişinin yeteneği ilgi alanı farklıdır. Özel yeteneklere de yer verilmesi gerek.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim Emel Hanım, kişiye ve yeteneklerine özel eğitim programı hepimizin ortak hayali sanırım…
Malesef ülkemiz eğitiminde sınav odaklı eğitim çocukların kendini keşfetme yeteneklerinin farkına varmayı zorlaştırıyor. Bu da toplumda işinden memnun olmayan insanların ve verimsiz bir kısır döngüye yol açıyor. Yetenekleri doğrultusunda hareket eden öğrenciler toplumda fark yaratan bireyler oluyor faydalı bir çok iş yapıyor tabi ki Nil Hanım sizin gibi böyle eğitimcilerin çoğalması dileği ile çok bilgim yoktu bu konuda çok begendim umarım ülkenizde bu disiplinin artması dileğiyle